Followers

.

tips nak empukkan daging

on Ahad, 6 November 2011
sempena hari raya korban ni aku nak bagi tips macam mana nak empukkan daging. tak kisah lah daging apa pun asalkan yang bernama daging.  kadang2 kalau makan daging kat mana2 slalu liat sampai nak tercabut gigi aku..huhu..  tips ni aku dapatkan melalui kwn2 aku dan mr. google.


  1. rendamkan panadol dalam daging selama setengah jam. dengar macam pelik, tapi itu lah yang dilakukan kat restoran2 untuk mengempukkan daging.
  2. rendamkan dengan air coke. ni pun dengar macam pelik kan, tapi kita memang sedia maklum air coke mempunyai tahap asid yang tinngi sampai kita rendam daging dengan air coke pun boleh lembut(so, jangan minum air coke! x bgus)
  3. letak madu. biarkan daging tu semalaman.
  4. letakkan serbuk soda dan  biarkan setengah jam.
  5. potong atau hiris daging mengikut urat nye. jangan hiris pakai hentam je.. daging pun ada cara nak hiris
k,, thats all... selamat makan daging!!

0 ulasan:

Terdapat ralat dalam alat ini

baca yang ni pulak