Followers

.

7 ciri-ciri jejaka idaman wanita

on Isnin, 23 Januari 2012

lelaki selalu tertanya-tanya, apa sebenarnya wanita mahukan dari lelaki? apa wanita idamkan dari lelaki? adakah wanita memandang rupa yang kacak? memandang harta? apakh kritea-kritea yang harus ada pada seorang lelaki untuk menambat hati para wanita?

pertama sekali anda tidak harus bimbang jika anda tidak sehensem dan sekacak Aaron aziz kerana kebanyakan perempuan tidak memandang rupa lelaki untuk di jadikan pasangan hidup. kalau ada pun, itu mungkin satu bonus baginya. bagi wanita cukuplah kalau anda mempunyai ciri-ciri kat bawah ni. ok, anda yang tak kacak boleh tersenyum sekarang kerana di sini ada beberapa ciri-ciri jejaka idaman  kebanyakan wanita:

  1. taat pada agama




perempuan yang baik pasti akan tertarik jika seorang lelaki berperwatakan alim, kaki surau dan pandai mengaji kerana seorang lelaki akan menjadi sebagai ketua keluarga yang akan membimbing isteri dan anaknya ke jalan yang benar.

2.        suka mengambil hati dan pandai berjenaka

  lelaki yang suke berjenaka pasti akan membuatkan wanita selalu tertawa walaupun ketika kesusahan. wanita akan merasa bahagia dan tidak jemu dengan telatah si lelaki. mengikut kajian juga, lelaki yang suka berjenaka dengan pasangan hidupnya akan panjang umur dan rumah tangganya pasti bahagia. so, thats why perempuan suka lelaki macam tuu.

3.  berperwatakan menarik dan berkarisma
lelaki yang berperwatakan menarik yang dimaksudkan ialah selalu berpakaian kemas, sentiasa smart, wangi dan mempunyai karisma yang tinggi dan juga pembersih dimana di dalam poketnya sentiasa ada tisu atau tuala kecil.lelaki sebegini juga petah dan lemah lembut apabila berbicara. so, jika anda berpakaian selekeh, busuk dan pengotor  dan juga seorang perokok  dan suka mencarut anda mungkin sukar untuk menambat hati seorang wanita yang saya maksudkan wanita yang baik 


4.   mempunyai sifat kelakian yang boleh melindungi wanita
lelaki merupakan pelindung kepada wanita.  sifat-sifat lelaki yang harus anda miliki ialah gagah , berani, dan mampu untuk menjadi pelindung. berani dan gagah yang saya maksudkan bukannya bereerti  anda berani merempit dan melakukan aksi berbahaya di jalanan tetapi seorang yang gentlemen  terhadap wanita yang dikatakan lemah. jika anda seorang yang pengecut, penakut dan cuma berlagak  sahaja anda cumalah bajet di mata wanita.

5. penyayang 
lelaki penyayang merupakan seorang lelaki yang prihatin dan berhati mulia. mereka yang penyayang terhadap binatang dan sesiapa sahaja bagi wanita merupakan seorang lelaki yang cute. kebanyakan lelaki seperti ini tidak ego, pandai memujuk dan mudah mengalirkan air mata. so, lelaki sepert ini lah yang wanita semua dambakan supaya kelak nanti dia boleh menjadi seorang suami dan ayah yang penyayang kepada isteri dan anak-anak.


   6. pandai memasak dan melakukan kerja rumah

                                                       Swedish poser.jpg
                 eh? tak kan ni salah satu ciri jejaka idaman wanita juga? apa, siapa cakap perempuan aje yang harus menjalankan tugas mengemas dan memasak? . lelaki juga tau? perempuan amat mudah tertarik dengan lelaki yang pandai memasak dan melakukan kerja rumah. itu bukan bermaksud suatu hari nanti perempuan tu hanya boleh goyang kaki sementara lelaki yang melakukan semua tugas. itu tidak benar! pembaca sekalian,
. cuba bayangkan jika si isteri  jatuh sakit dan tak mampu menjalankan kerja rumah?thats why lelaki yang mempunyai ciri tersebut dikatakan amat romantik. lelaki  tersebuat pasti akan masakkan bubur untuk si isteri yang sakit sementara dia yang ambil alihkan tugas buat sementara waktu. so sweet isnt?


                        7.  berfikiran matang dan berilmu tinggi
                                               
        ramai yang cakap ilmu tak penting pun, yang penting hensem. heyy.. siapa cakap tak penting? kalau harapkan rupa lelaki tu je hensem tapi tak ada ilmu nak bagi anak bini nanti makan dengan apa? dengan pasir? tak kn lah wanita pulak akan menanggung si lelaki kan. yer lah.. kebanyakan sekarang di IPTA penuh dengan wanita jee kan? ish,  zaman yang pesat membangun ni memerlukan ilmu dalam segala hal tau? lelaki yang berilmu dan  berpelajaran tinggi pasti akan menjamin masa depan wanita dan anak-anak.

so.. berakhir sudah artikel kali ini. anda sentap? fikir-fikir dalam-dalam. perempuan sekarang memang banyak memilih cuma untuk masa depannya. bagi si wanita pula, anda haruslah berkelakuan baik jika inginkan suami yang baik. yer lah.." wanita yang baik bagi lelaki yang baik sahaja". k.. bye..!






gambar photoshope yang cool!



seni photographi memang bidang yang menyeronokkan. lebih-lebih lagi jika kita mengeditkan gambar menjadi seperti di bawah:










haha... best kot !

lelaki separuh badan ini tidak berputus asa!

kejadian ini berlaku di china di mana seorang lelaki yang dikenali sebagai peng shuilin telah mengalami kecelakaan di mana dia telah di langgar oleh sebuah trak.
 kejadian ini menyebabkan separuh badannya terpaksa dipotong untuk hidup.  doktor pakar amat terkejut kerana lelaki ini masih hidup. meskipun peng shuilin telah kehilangan separuh badannya, namun, dia tidak pernah berputus asa dan berusaha untuk menjalani kehidupan normal. dia berusaha ingin berjalan dan memiliki kaki palsu. sikap peng shuilin ini sepatutnya  kita contohi bersama agar jangan lekas berputus asa.






p/s:begitu terharu dan kagum dengan semangat pak cik ni...

seni hanya menggunakan tangan

sekali tengok macam real... dua kali tengok.."ouhh..lukis je tuu". tapi,, nampak cool abis! jum layan~
























gempak kan?jum kite cube buat?? >_<


dare to try burger ular di indonesia?

on Jumaat, 20 Januari 2012
Asia  memang terkenal dengan pelbagai makanan  eksotik.Antara negara asia yang mempunyai hidangan makanan eksotik ialah Thailand, Jepun,china,vietnam dan lain-lain lagi. Indonesia tidak terkecuali juga dalam salah sebuah negara yang mempunyai hidangan eksotik. salah satu hidangan yang popular di sana ialah burger ular.
indonesian cuisine reflects the vast variety created by the people who live on the 6,ooo populated islands that make up the modern nation of Indonesia. there is not single "Indonesian'' cuisine, but rather, a diversity of regional cuisine formed by local Indonesian culture and foreign influences. Indonesian cuisine reflects its complex cultural history. cooking varies greatly by region and combines many different influences. so, jum tengok steps2 untuk menyiapkan hidagan burger ular..





geli plak tengok banyak-banyak cenggitu..








wooo... nampak sedap,bukan?ngeeee.... 
nasib baik masyarakat kita tak ada makanan pelik-pelik. .
bukan burger ular sahaja yang glemour di sana. antaranya ialah sate Ular, sate anjing, darah ular dan lain-lain. namun, tidak semua masyarakat indonesia yang makan makanan pelik tersebut. mungkin hanya di sesetengah di wilayahnya. namun, bagi mereka, makanan tersebut sudah biasa bagi mereka, tiada yang aneh... kita je yang nampak macam pelik sebab kita tak biasa.



Terdapat ralat dalam alat ini

baca yang ni pulak