Followers

.

VIDEO yang perlu AMERIKA tengok

on Ahad, 25 November 2012





ini adalah video berkenaan seorang budak yahudi yang telah mabuk. dikatakan ada seorang budak Amerika merakam budak yahudi yang sedang mabuk.  budak yahudi itu terus marah dan memakinya. Antara makiannya

" screw you... Nazi! dont take a picture. im break ur camera! fuc* ! we dont need picture!"
" we kill jesus we proud it!! "
"This is  our land... you get the fuc* out of here!! "

" we'r gonna kill you and palestin..you....nazi!"

" this is my land god gave it to me....you...


setelah melihat video ini, apa yang anda boleh simpulkan? Amerika yang beragama kristian bersekutu dengan yahudi. sedangkan, jesus yang dianggap nabi isa telah dibunuh oleh orang yahudi.. mereka malah bangga dapat membunuhnya. jadi,, kenapa Amerika boleh bersekutu dengan Yahudi?? seharusnya mereka membenci yahudi.... ini lah agenda Yahudi ... 

FOKUS sejarah stpm 2

on Rabu, 21 November 2012
Artikel kali ini sesuai untuk kawan-kawan yang akan menghadapi STPM sejarah kertas dua yang akan berlangsung pada 29 november pada hari khamis ini. sudAHkah anda semua bersedia?


jika belum bersedia, anda harus menguasai dan mahir semua  tema 1 sejarah asia dan sejarah Malaysia.

fokus sejarah MALAYSIA: 
1.Kuasa raja sebelum kedatangan barat
2.perubahan golongan diperintah selepas kedatangan barat
3.hukum adat di malaysia sebelum kedatangan barat
4.struktur sosial masyarakat melayu

fokus sejarah ASIA:
1.struktur dan peranan pebesar siam dan jepun sebelum kedatangan barat
2.adat india dan china
3.sistem pembesar china dan jepun
4.dasar isolasi china dan jepun
5.ekonomi sara diri vietnam dan filiphina
6. sistem beraja china dan jepun sebelum kedatangan barat
7. dasar pemencilan siam dan vietnam abad ke 19

AMARAN!! jangan terlalu fokus peruncingan di atas. kemungkinan masuk atau kemungkinan tidak. untuk berada dalam keadaan selesa, BACA SEMUA tema 1. 

pengajian am STPM 2012 contoh esei laras dasar teknologi hijau

on Rabu, 14 November 2012

soalan : dasar teknologi hijau merupakan satu transformasi ke arah pembangunan lestari yang memerlukan komitmen semua pihak. bincangkan potensi teknlogi ini dan cabaran yang perlu dihadapi dalam merealisasikan dasar teknologi hijau.

ok. yang pertama buka mata anda luas-luas. fahami kehendak soalan. dah faham apa soalan nak? soalan di atas mahukan potensi dan dan cabaran untuk merealisasikan dasar teknologi hijau. anda perlu faham, potensi bukan bermaksud KEPENTINGAN. ia berbeza. tolong jangan KELIRU. jadi skop soalan ialah 2+2, iatu potensi serta cabaran.

ok sebelum tu, untuk mengarang dengan lancar.. anda perlu fahami apa itu 'teknologi hijau'. 
Teknologi Hijau =teknologi yang menggunakan segala kaedah, metodologi, teknik dan bahan yang berasaskan sumber semulajadi, bahan kitar semula yang 'non-toxic' kepada alam sekitar dan kehidupan.

langkah seterusnya, anda perlu fikir secepat yang boleh dan buat  mind map. kembangkan isi .

persedian esei pengajian am untuk exam STPM 2012

on Selasa, 13 November 2012

anda tertekan? belum bersedia untuk tarikh 19 november 2012 ini? untuk pelajar STPM seperti anda, detik itulah yang paling mendebarkan. pada hari isnin pukul 8 pagi kita akan mula menduduki peperiksaan STPM subjek pengajian am.  sudahkah anda bersedia? tentu anda sibuk mencari soalan sport di internet. sebenarnya,  kita perlu bersedia tanpa mengharapkan soalan sport. untuk soalan  esei , anda perlu membaca soal isu semasa yang tidak belum ditanya dalam peperiksaan lepas. pastikan anda memahami kehendak soalan dan membaca dengan teliti kata kunci yang diberikan.

contohnya. untuk soalan laras sastera.

1. perkembangan dalam bidang ekonomi telah meningkatkan peranan perniagaan francais dalam negara. jelaskan sumbangan sistem francais dan peranan kerajaan meningkatkan penyertaan rakyat dalam perniagaan tersebut. ==2 sumbangan 2 peranan kerajaan

3. isu pemerdagangan manusia memberi impak yang besar kepada negara, jesteru langkah-langkah tertentu perlu diambil bagi menanganinya.== 2 kesan negatif 2 langkah menanganinya

soalan yang tidak pernah keluar lagi dalam laras sastera termasuklah pendatang tanpa izin, pelancongan



laras sains

1. dasar teknologi hijau merupakan satu transformasi ke arah pembangunan lestari yang memerlukan komitmen semua pihak. bincangkan potensi teknologi ini dan cabaran yang perlu dihadapi dalam merealisasikan teknologi hijau. ==potensi dan cabaran

2.beberapa pembunuhan dan keganasan yang membabitkan individu yang mempunyai masalah mental semakin membimbangkan. ia dikatakan berpunca daripada tekanan hidup yang semakin mencabar. sejauh manakah anda bersetuju dengan pernyataan tersebut?==1 punca daripada tekanan hidup dan 3 punca lain

3.. kemajuan dalam teknologi maklumat banyak membantu masyarakat moden pada hari ini. namun begitu, jika disalahgunakan boleh membawa padah. bincangkan penyataan ini. ==dua kebaikan 2 keburukan

soalan yang tidak pernah keluar lagi dalam laras sains ialah isu alam sekitar dengan tanah runtuh.
yang lain tolong baca juga, jangan percaya 100%. teruskan mencari isu semasa.

--good Luck......




kucing bersayap di CHINA?


CHINA.. macam-macam kejadian pelik berlaku. entah la kenapa. asyik-asyik china aje yang ada kejadian pelik. kali ni pulak, kes kucing ada sayap. tak tahulah kalau cerita ini cerita lame. tapi, macam tak logik kot. kucing ada sayap? huh.. bulu je kot macam sayap..jum kita tengok


gambar kucing bersayap china

gambar kucing bersayap china

gambar kucing bersayap china

gambar dan sumber: http://fitrihadi.com/2012/07/gambar-kucing-bersayap-china/

gula-gula yang korang tak nak makan

on Khamis, 8 November 2012
                Aku pun tak berapa pasti lah kenapa ada sesetengah syarikat gula-gula boleh memasarkan produk gula-gula yang bagi aku amat menjijikkan bentuknya,  mungkin pemasar ni nak cari kelainan kot.. ade ke kat malaysia ni gula-gula macam kat bawah ni?? kalau ada, laku ke ekk?? yang pasti kalau ada, aku tak hinginn nak beli....Lagipon, dalam islam tak boleh makan benda yang menyerupai seperti makanan yang haram dimakan walaupun menyerupai..ok lah, jum layan gambar-gambar gula-gula yang WHAT THE FOOL??

1.  gula-gula tahi babi? eeeeeyuddd..lebih sedap tahi minyak...


                  
                                             ni pulak gula-gula jerawat. cuma picit dan makan jerawat tuu...yurkk

                         
                 
                                                                              gula-gula tahi bear

                             
                                                        
                                                                  sejenis gula-gula macam muntah orang....

                                                         
                                                            
                                                           ni mangkuk tandas punya gule2


                                                    
                                                                buble gum tahi untaaaaaaaa

                                                 

                                                            gula-gula tikus

tu dia.... habis. amacam? ada rasa nak try ke? mana tauu rasa sedap kee... cumaa nampak je camtu, ishh.. aku tak kan makan cekelat macam ni,,,TAK AKAN.
                                                 
                             

          

pergh! awek cun ni macam patung barbie

nama awek cun ni Dakota aka KotaKoti berumor 16-year-girl who looks like a real Barbie doll!. memang sebijik macam doll.. gadis ini terkenal di korea dan jepun dengan penampilannya seperti patung ..memang macam patung yang hidup.




A Real life Barbie Girl
A Real life Barbie Girl

A Real life Barbie Girl

A Real life Barbie Girl

A Real life Barbie Girl

A Real life Barbie Girl

A Real life Barbie Girl

A Real life Barbie Girl

A Real life Barbie Girl

apa?? berkenan??



Gambar sebelum perkara buruk berlaku

 pernah tak anda ambil gambar dan selepas itu ada perkara buruk yang berlaku? setakat ini, saya ..belum pernah lagi alami perkara buruk macam gambar kat bawah. tak kisah la gambar ni telah di edit atau tak, yang pasti...memang cool...haha..

                     nampak tali tu yang hampir terputus...upsss....mungkin ini senyuman terakhir ...

                moment
                                         nampak tak kat belakang tu?? jeng jeng jeng!! the crocodile......



moment
malang buat wanita berdua ini apabila dengan selamber badak je burung tu melepas kat situu 

moment
encik rimau oh encik ghimauu


moment

moment

moment

moment

moment

lelaki tua yang menyambut hari jadinya yang ke 111 tahun

on Selasa, 6 November 2012
umur lelaki tua ini berusia 111 tahun. wah...panjang betul umor pak cik kita ni. masih segar dan sihat walafiat lagi.. apakah rahsianya pak cik?? oo.. tak ada rahsia pun... memang terbaekk ar pak cik ni. percaya tak??


 
                             tu diaa... siap hisap ceruk bagaii.. taikoo ni,,,


                masih larat untuk mengira duit...pak cik kayo...pak cik kayo..hihih


                                       " haluu...pizza hot.....mau order laaa..."











                  

7 gambar kereta masa depan yang awesome

gambar-gambar kereta rekaan masa depan. entah lah dipasarkan ke ni atau tidak..  mempunyai rekaan yang mewah dan super awesome....


Cars Of Future

Cars Of Future

Cars Of Future

Cars Of Future

Cars Of Future

Cars Of Future



wanita yang mempunyai rambut yang terlalu panjang

potongan rambut yang bergaya merupakan aset yang penting buat wanita... tanpa rambut yang cantik,, wanita itu kelihatan tidak menarik. tapi, adakah rambut yang terlalu panjang seperti gambar di bawah membuatkan kelihatan lebih menarik? agaknya berapa lama yang diperlukan untuk menyimpan rambut seperti wanita di bawah ini




















Terdapat ralat dalam alat ini

baca yang ni pulak