Followers

.

bertudung tapi seksi?

on Jumaat, 11 November 2011
"dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia:golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpkaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang lenggok , seperti kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang .mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini" -hadith riwayat muslim. hadith no 212.

hadith di atas jelas sekali menunjukkan bahawa betapa seriusnya hukuman di neraka terhadap golongan yang tidak mengikuti syariat pemakaian menutup aurat yang ditetapkan islam. golongan wanita perlu memandang serius terhadap  pakaian yang menutup aurat ini terutamanya berkaitan dengan bertudung. bertudung merupakan satu kewajipan bagi setiap wanita untuk menutup auratnya. namun, dewasa ini , ramai wanita yang memandang remeh isu bertudung ini. mereka tidak menutup dan memakai tudung dengan sempurna dan masih mempamerkan aurat. mereka hanya menjadikan tudung dengan alasan " adat " , dan trend.
    jum saksikan gambar kat bawah...















halo... ape nie?? amende nyee ni?? memalukan kaum hawa okay?? 
 ni cara bertudung dengan betul... tengok kat bawah...


p/S; okay, aku tak ade lah sampai pakai macam kat atas.. janji tutup aurat okay lah...


2 ulasan:

Ratu Lissa berkata...

aduhai, terseksa org islam kalau semuanya kena pakai tudung labuh mcm tu. sekadar menutup aurat dan memakai pakaian yg tak berapa nak ketat pun dah memadai, kan??hehe

Tanpa Nama berkata...

huhuhu. biar btl ko ni.. mknanya ko samala ngan org2 kt gmbr 2. pakai tudung tp baju ketat

Terdapat ralat dalam alat ini

baca yang ni pulak