Followers

Free Auto Backlinks From 1Malaysia

.

harimau muda berjaya mematahkan ego penyokong indonesia

on Khamis, 17 November 2011

assalamualaikum. pada malam ni ramai orang duk borak-borak pasal bola sukan sea kat facebook dan blog. memasing duk sibuk update status pasal bola. nak2 bila melibatkan malaysia dan indonesia yang agak mengalami banyak kontroversi ini. sukan sea di indonesia kali ini dikatakan kurang "friendly" kerana selalu berpihak kepada indonesia. penyokong di sana juga kurang menghormati pemain-pemain negara kita kerana selalu menganggu konsentrasi pemain negara kita. tidak kurang daripada itu ada yang mengenjek malaysia dgengan sebutan "maling" seolah-olah mahu menjejaskan psikologi dan mental kontijen sukan kita. apabila bendera di naikkan dan lagu di mainkan, mereka langsung tidak menghormati lagu kebangsaan kita malah memaki hamun. perbuatan penyokong mereka amat tidak proffesional apatah lagi ini amat memalukan negara mereka kerana dunia sedang menyaksikan secara life "perangai" penyokong mereka.
tidak cukup dari tu, macam2 tak kena dari segi penyelenggaraan mereka kat sana seolah-olah tak bersedia. penyokong malaysia juga dikatakan terancam dan tidak selamat jika meyarungkan jersi malaysia di sana ini amat memalukan negara mereka sendiri kerana membuktikan bahawa tahap keselamatan kat sana tak terkawal. ok, tu sedikit pandangan dari aku. ni nak cite pasal bola pulak....

  ok, aku pun tak jangka malaysia menang sebab banyak ramalan mengatakan bahawa malaysia akan kalah kerana terdapat pelbagai kelebihan  yang dimiliki terhadap tuan rumah. nak-nak dari segi sokongan para penyokong mereka. amat dasyat. tidak ditambah lagi dengan maki hamun, enjekan pyokong. kiranya harimau muda amat hebat kerana bermain dengan "cool" je. aku tabik gila kat depa! bukan senang nak hadapi perang psikologi camtu..  berkenaan dengan penyokong mereka yang biadab itu agaknya mereka dah lali menghadapi situasi begitu. pelbagai cubaan dihadapi pemain harimau muda ni. namun, mereka  berjaya membuktikan dengan menjaringkan gol pada tuan rumah sekaligus mematahkan keegoaan penyokong indonesia. bila gol je..terus diam stadium.  apa-apa pun penyokong indonesia tak patut bersiap demikian. sukan sea yang dijalankan bukan untuk mencari pasal atau bergaduh,tetapi  sebagai tempat untuk merapatkan hubungan di antara negara asia tenggara. kalau macm ni lah gayanya ini akan semakin memanaskan hubungan di antara  negara. apa pun Allah berpihak di kalangan orang yang bersabar.

 "Dan kalaulah mereka bersabar menunggu sehingga engkau keluar menemui mereka, tentulah cara yang demikian lebih baik bagi mereka; dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani."

okay, tuu je entry merapu kali ni. lau tersalah cakap sila tegur.


jaringan gol harimau muda yang  berjaya mengalahkan indonesia. tahniah! indonesia?.. sorry ya.. tapi cuba lagi ya..cuba untuk respect negara orang.. jika malaysia boleh, indonesia bisa dong!  cuma perlu banyak berdoa.. yang paling penting, jangan sombong.

4 ulasan:

tirahzairi berkata...

mlsia menang..hehehe

maz berkata...

syabas

Hanif berkata...

Thaniah Malaysia...
berdebar tengok semalam

Oong-ong berkata...

adoi...xdpt tgk game ni..cz ade test plak mlm tu..tp alhamdulillah..kite menang~

baca yang ni pulak