Followers

Free Auto Backlinks From 1Malaysia

.

seni atau mental?

on Selasa, 8 November 2011
manusia memang tidak akan pernah bersyukur. walaupun dikurniakan akal yang sihat tetapi tetap mahu jadi bodoh dan walaupun dikurniakan rupa paras yang begitu baik tetap mahu menjadi hodoh. orang barat memang suka buat perkara yang bodoh dan nampak macam ngok ngek , kononnya nak nunjukkan kat dunia bertindik itu cool dan ia merupakan trend yang perlu diikuti oleh golongan muda .. sampaikan orang melayu sekarang pun terikut2 budaya sengal tu . biasenye gini dialog dia dengan kawan2 dia "lu ape barang x ada tattoo, x macho okay?" 
come on laa... x hebat okay ikut budaya barat? nabi muhammad SAW pun pernah bersabda “Sesiapa yang menyerupai suatu golongan itu, maka ia tergolong daripada golongan berkenaan.” (Hadis riwayat Imam Abu Daud dari Ibnu ‘Umar)  . perbuatan meniru budaya kafir adalah merupakan budaya yang tak harus kita ikuti. ee... x hebat lah ada tatu or tindik nie...   k lah, letih belbel.. jum nengok gambar ngok ngek kat bawah ni....




apa barang bro tindik seketul dua...tindik macam ni haa baru hebat,,,


biar sakit asalkan stylo....

aku dah bosan muka manusia, aku muka ghimau lak..


rileks ar bro.. muka aku tak sehensem sekarang tau?


aku bosan lah dengan kulit aku tuu..sama je.. saku nak tukar kulit aku kaler ijau.. baru best macam biawak bertelur.


apa barang tindik subang kat hidung.. tengok ni haa macam dia ni ganas doww

seni okay??


aku nak kulit berbelang2 macam ghimau, baru nampak sexy..


aku plak nak bertatto tompok2 gni macam leopard.. nampak ganas gituhh



amacam? hensem tak ghupe aku? jeles lah tuu...


aku tak sabar2 nak mati sebab tu aku buat zommbie gini..




kau ade?

nenek cuma bergaya, salahkah?


kau jangan nak kurang ajaq panggey aku ni kerbau?


machoo okay...


idung aku sempit sangat,, tu yang aku g luaskan tuu..


aku cuma nak jadi tengkorak,salah ker?kolot lahh ko ni..




hey.. jangan pandang aku macam tu ok? aku ngapp kang..






kalau aku gi interview keje, confirm dapat..




aku ade tatuu kat mata? lagi hebat,okay?


lidah bercabang??




















haha..comey x?? punk kiut ni tauu...



 amalan bertindik selain anggota telinga adalah amalan diambil bukan daripada golongan solihin. Ia budaya negatif remaja di Barat yang jelas jauh dari adat budaya tatasusila seorang Muslim. Islam melarang meniru kebiasaan dan gaya hidup orang lain tanpa membawa manfaat jelas.

Tambahan, menyeksa diri dan dibuktikan boleh memberi kesan sampingan terhadap kesihatan tubuh badan dan mampu mendekatkan pelaku dengan jangkitan penyakit seperti Hepatitis B.

so,, kepada lelaki melayu yang hensem jangan anda meng hodoh kan diri anda.. tak hebat pun ikut orang kafir. huu? apa?? seni? tolonglah.. banyak lagi seni yang best apasal nak seni hodoh gini?? okay... bye..


1 ulasan:

sabree hussin berkata...

melampau betul .. ni dah menyusahkan diri dan menyeksa diri dah ni

baca yang ni pulak