Followers

Free Auto Backlinks From 1Malaysia

.

orang popular yang mati ketika persembahannya

on Selasa, 27 Disember 2011
ajal dan maut di tangan Allah swt,sememangnya kita tidak tahu bila ajal kita tiba. semua itu menjadi rahsia Allah swt. oleh itu, kita mesti bersiap sedia dari awal melakukan pelbagai amal kebaikan. berikut merupakan artis hollywood atau orang yang popular mati ketika sedang melakukan persembahan.

miriam makeba

saya pun kurang kenal dengan nama tersebut. tapi miriam dikenali dengan gelaran 'MAMA AFRIKA' . meriam merupakan seorang penyanyi sepanjang hidupnya dan mati kerana serangan penyakit jantung ketika membuat perembahan konsert di castel volturno  untuk nyanyian  lagu hit  "pata-pata" di itali. sememangnya lagu 'pata-pata'menjadi lagu terakhir yang dipersembahkan untuk peminatnya.

steve irwin

nama ni mungkin saya kenal dan mungkin pembaca yang lain juga kenal kerana steve irwin terkenal dalam rancangan dokumentari seperti the" crocodile hunter" di dalam discovery chanel dan animal planet. steve irwin merupakan seorang yang berani dan suka melakukan lagak ngeri dengan haiwan yang berbahaya meskipun tahu nyawanya dalam bahaya, steve irwin dalam hidupnya sangat sayangkan haiwan liar terutamanya buaya dan suka mengkaji tentang haiwan tersebut.  pada  4 september 2006,steve mati di sengat ikan pari ketika penggambaran  dokumentari di bawah air.

franco scoglio

3, Oktober 2005. Franco Scoglio, pengurus bola sepak Itali dan sukan commenter TV, meninggal dunia akibat serangan jantung pada usia 64 tahun ketika berada di udara semasa program di atas Genoan stesen TV swasta Primocanale, selepas perbincangan yang hangat melalui telefon dengan Genoa Pengerusi Enrico Preziosi. Beliau meninggal ditempat duduknya manakala Preziosi terus dengan panggilan itu.

8, Disember 2004. Bekas pemain gitar metal band Pantera, "Dimebag Darrell Abbott,telah dibunuh di atas pentas oleh lelaki bersenjata ketika membuat persembahan denganDamageplan band baru di Al Rosa Villa di Columbus, Ohio.


23, Mei 1999. Owen Hart, ahli gusti profesional Kanada kelahiran untuk WWF, meninggal dunia semasa acara bayar-per-view apabila melakukan aksi ngeri. Ia telah dirancang untuk  terjun dari bumbung Arena Kemper pada abah-abah keselamatan yang terikat dengan tali.. Selak keselamatan telah dilepaskan dan Owen terjun 78 kaki (24 m) daripada bumbung,   namun tali atas terputus, menyebabkan dadanya melantun dan paru-parunya parah. dia akhirnya meninggal dunia di hadapan penyokongnya.

mark sandman
mark sandman merupakan bassict vokalist dan bass bagi kumpulan morphine. pada 3 julai 1999, semasa dia dan kumpulannya membuat persembahan konsert di Giardini principe di plestrina latium, itali,, berlaku sesuatu yang tidak disangka yaitu pentas telah runtuh. mark mati kerana terkejut. dia disahkan mati kerana terkena serangan penyakit jantung.

barndon lee
31, Mac 1993. Brandon Lee, anak artis mempertahankan diri Bruce Lee, meninggal dunia ketika penggambaran filem Crow. Satu senapang prop telah meledak dimuatkan, menyebabkan kartrij kosong untuk menggerakkan peluru ke Lee dan membunuhnya.Bertentangan dengan legenda bandar, rakaman kematiannya adalah tidak disimpan dalam filem. Sebaliknya, mereka kembali menembak adegan yang menggunakan pelakon yang berbeza, yang mati dalam filem itu adalah dengan pisau melontar.

toomy cooper
toomy cooper seorang pelawak dan ahli silap mata. dia terkenal dengan persembahan ilusinya dan silap mata. ketika persembahan, toomy cooper tiba-tiba rebah. semua penonton menganggap itu sebahagian lawak dan gurauan.,  namun, usaha memulihkannya dilakukan kerana toomy tidak sedar-sedarkan diri. dia dikejarkan ke hospital namun sudah terlambat.

jon-errix exum
Jon-Erik Hexum adalah seorang model dan pelakon Amerika. Pada bulan Oktober 18, 1984. beliau meninggal dunia akibat kemalangan senjata api di set siri televisyen CBSCover Up.

0 ulasan:

baca yang ni pulak