Followers

.

gambar lelaki sebelum menjadi mak nyah

on Khamis, 8 Disember 2011
lelaki menyerupai perempuan? atau gelaran yang biasa kita dengar sebagai "makn yah". "sotong", "pondan" dan seumpamanya. mengapa mereka menukar dan mengubah jantina mereka? mereka tidak bersyukur dilahirkan sebagai lelaki?

                                                            gambar ini hanya hiasan~


Rasulullah s.a.w. pernah mengumumkan, bahawa perempuan dilarang memakai pakaian Lelaki dan Lelaki dilarang memakai pakaian perempuan . Disamping itu beliau melaknat Lelaki yang menyerupai perempuan dan perempuan yang menyerupai Lelaki . Termasuk diantaranya, ialah tentang perkataannya, geraknya, cara berjalannya, pakaiannya, dan sebagainya.

 berikut merupakan gambar lelaki atau mak nyah selapas menukar alat jantinanya kepada wanita.














Dari Ibn Abbas r.a. dari Nabi s.a.w. :Allah melaknat orang-orang lelaki menyerupai perempuan dan orang-orang perempuan menyerupai lelaki.(Riwayat Bukhari – ibn abi jamrah)

p/S: Dah elok jadi lelaki, pergi plak tukar jadi perempuan.manusia memang tak bersyukur dengan apa yang dimilikinya...


9 ulasan:

Kartini berkata...

hmm xtau nak ckp macam mana. sedih kot perasaan nya. sbb ada kwn2 yg betukar jd mcm ni.. :(

Kotak Mancis berkata...

habis xtau nak buat apa dah... tukar jantina tukar alam... orang2 yang bodoh je suka macam tu... xtahu menilai hukum alam... aq pon ada kawan mcam tu sorang... cuma xbuat pembedahan ja... klu nampak dia dgn mackup tu semua... nak tegur pon aq xsudi... haishhh

Hanif Idrus Blog berkata...

dunia ohhh dunia..
apa nak jadi

miss kecoh berkata...

dia berkenan nk jd perempuan alasannya kerana naluri nya.. itulah alasan golongan mak nyah. x tau la,,, tp kdg2 mak nyah lg memahami n friendly berbanding lelaki sejati. x bmakna i sokong golongn ni tauu...just my opinion,,huhu

zetty berkata...

oh..dunia akhir zaman :'( nk kata diorg xreti pkir xjugak, coz diorg ni bijak coz sy pernah jumpe lelaki mcm ni b'tkr jd pmpuan waktu practical dulu, kerjaya hebat+muka hensem tapi syg...dh b'tukar jd pmpuan, mmg ssh nk cm dia tu lelaki,serious cntik dr pmpuan :D

Mr. Hardy berkata...

apsal gmbr paling atas tu macam mr. bean ja aku tengok...hahaha... ;)

latest update : K-Pop?Euuww..

♥ MS ♥ berkata...

fuhhh! gila ah. sebijik cam perempuan. err, nak panggil kakak o abang? HAHA

miss kecoh berkata...

haha mr.hardy mmg la mr.bean pon... huhu.
mmg sbijik mcm pompuan,, kalo jumpe ngn mak nyah lembut dia tuu kalahkn pompuan..hahaha

sabree hussin berkata...

orang yang main tomoi pun boleh tukar jantina jugak ye .. macam2 la

Terdapat ralat dalam alat ini

baca yang ni pulak