Followers

Free Auto Backlinks From 1Malaysia

.

dare to try burger ular di indonesia?

on Jumaat, 20 Januari 2012
Asia  memang terkenal dengan pelbagai makanan  eksotik.Antara negara asia yang mempunyai hidangan makanan eksotik ialah Thailand, Jepun,china,vietnam dan lain-lain lagi. Indonesia tidak terkecuali juga dalam salah sebuah negara yang mempunyai hidangan eksotik. salah satu hidangan yang popular di sana ialah burger ular.
indonesian cuisine reflects the vast variety created by the people who live on the 6,ooo populated islands that make up the modern nation of Indonesia. there is not single "Indonesian'' cuisine, but rather, a diversity of regional cuisine formed by local Indonesian culture and foreign influences. Indonesian cuisine reflects its complex cultural history. cooking varies greatly by region and combines many different influences. so, jum tengok steps2 untuk menyiapkan hidagan burger ular..





geli plak tengok banyak-banyak cenggitu..








wooo... nampak sedap,bukan?ngeeee.... 
nasib baik masyarakat kita tak ada makanan pelik-pelik. .
bukan burger ular sahaja yang glemour di sana. antaranya ialah sate Ular, sate anjing, darah ular dan lain-lain. namun, tidak semua masyarakat indonesia yang makan makanan pelik tersebut. mungkin hanya di sesetengah di wilayahnya. namun, bagi mereka, makanan tersebut sudah biasa bagi mereka, tiada yang aneh... kita je yang nampak macam pelik sebab kita tak biasa.



1 ulasan:

Cik tikah berkata...

oh no! tak akan makan! gelilah..

baca yang ni pulak