Followers

Free Auto Backlinks From 1Malaysia

.

kali ini salji turun di vietnam pula !!

on Selasa, 17 Disember 2013
Assalamualaikum..

ok..jika sebelum ni salji telah melanda di mesir yang kita tahu agak beriklim panas.. kali ini di asia tenggara pun salji turun.. fuhh.. kekuasaan mu Ya Allah.. agak terkejut juga la dapat berita ni. meremang bulu roma... adakah bumi sudah terlalu nyanyuk ?



                             Salji turun di kawasan utara Vietnam, iaitu dekat dengan pergunungan Sapa


                                   
       sebelum ni dikatakan, kawasan pergunungan itu memang bersuhu diingin dan selalu hujan.. kalau kat malaysia macam sejuk macam kat genting highland dan cameroon la kot..tapi kali ini bukan hujan yang turun tapi salji..!! 
 tapi salji ni dah pernah turun sebelum ni sekitar  19 Disember 2011 dan 13 Disember 2012. ouh.. maknanye dah pernah berlaku kejadian yang sama la sebelum ni. 

                      
 akibat kejadian salji turun yang jarang sekali berlaku, jalan menjadi sesak dengan kunjungan rakyat Vietnam yang ingin merasai sendiri pengalaman bermain salji. wah..untung nya... maknanya kejadian ni bukan nya pelik sebab ade sumber mengatakan bahawa salji dilaporkan turun lagi mulai jam 9.30 pagi sehingga suhu jatuh ke paras beku pada pukul 11.30 pagi di pergunungan Sapa, wilayah Lao Cai dan Ha Giang. Untuk info, hanya kawasan utara Vietnam terutamanya pergunungan Sapa mengalami salji untuk hampir setiap tahun pada bulan Disember. Sapa juga adalah salah sebuah bandar yang menjadi daya tarikan pelancong untuk merasai fenomena salji pada setiap musim sejuk. Vietnam merupakan negara yang mempunyai iklim unik dimana kawasan selatan beriklim Tropika manakala bahagian utara iaitu hanya di Sapa beriklim sejuk atau dingin.
Sumber: Gambar Salji Turun Di Vietnam 15 Disember 2013 | melvister.com 


 ok..ok.. semua ni kekuasaan si Maha pencipta. subhanallah... 

kaki nota : uih.. dari dulu berangan nak main baling-baling salji pastu nak bernafas keluar asap kat mulut macam cerite luar negara. 

                       
 

5 ulasan:

Cik Nor berkata...

fenomena alam..

Tanpa Nama berkata...

kun faya kun. seronoklah vietnam dpt main salji. nak jugakk

Niesa berkata...

Subhanallah..kuasa Allah..

Cik Rose berkata...

Assalamualaikum.. salam kenal dari Ros.. Singgah sini dan follow :)

Unknown berkata...

tringin jugak main saljii :)

baca yang ni pulak