Followers

Free Auto Backlinks From 1Malaysia

.

gedik. adakah lelaki suka?

on Khamis, 26 April 2012

apa itu gedik? gedik ialah satu perangai wanita yang berperwatakan kebudak-budakan, mengada-ngada dan manja yang di buat-buat . suara si  gedik biasanya bernada manja yang sengaja di buat-buat, cara dia bercakap tu lain daripada yang biasa,, and cara dia jalan tu mengalahkan model, cara dia gelak. jika diperhatikan pada reaksi muka mereka, si gediks ni biasanya akan menggunakan eksperesi seperti mencebik mulut,  mengecilkan mata, memuncungkan mulut ketika berkomunikasi.hurm ini normal bagi semua wanita tetapi kebanyakan si gediks terlampau mengunakan eksperesi tersebut.dan lain-lain. 
 si gediks ni ada dua kategori. pertama, dia memang dilahirkan bersifat gedik,yang ini memang dimaafkan. dan yang kedua dia sengaja buat-buat gedik untuk dapat market dan juga menarik perhatian lelaki supaya tergoda dengannya. jadi yang mana satu kategori anda si gadis ? adakah yang pertama atau kedua?

Lin Ketong cute girl wallpaper no84133

ada orang cakap, gedik ialah salah satu sifat semulajadi wanita. betul ke? rasanya salah kot. sifat semulajadi wanita ialah manja. manja dan gedik itu berbeza,okay?  persoalannya, adakah lelaki suka dekat perempuan gedik ni? anda si macho suka ke ek? jawapannya di sini:
Clint Eastwood snarls


1. lelaki suka wanita yang manja tetapi bukan perempuan yang gedik.
okay, memang tak dapat dinafikan sifat lelaki ni dia memang mudah tertarik dan tergoda dengan wanita yang     manja. air mata wanita mampu menjatuhkan lelaki, tetapi jika wanita ni lebih-lebih buat manja. itu bukan dinamakan manja lagi tetapi gediks. contohnya, jika si gediks ni terserempak dengan kucing kurap ketika sedang berdating dengan si jejaka dekat kedai mamak, dia pun menjerit macam orang gila dan berkata " i geli lah u.... i tak suka! please halau kucing kurap tu, i tak suke.. u lah ni, i dah cakap i tak suka makan dekat kedai tepi jalan!!" lelaki boleh jadi rimas dekat perempuan yang macam ni. annoying. jumpa kucing kurap macam jumpa hantu jee.. gedik.memalukan. padahal kucing tu comel je.. bukan ade kurap pun.. meoww.

2. lelaki tak suka perempuan yang sosial melebih
sifat cemburu tentu ada pada seorang lelaki. seorang lelaki tidak suka jika teman wanitanya rapat dengan mana-mana lelaki lain. apatah lagi bergaul mesra dan bergurau senda. sifat perempuan gedik kan happy go lucky.. pantang aje lelaki mana mengorat pasti dengan senangnya  bagi nombor telefon. sifat ini memang akan menyebabkan si lelaki cepat panas dan hilang sabar. jika ditegur pasti akan dijawab dengan " alah.. i punye suke lah nak kawan dengan sape-sape pun. i kawan dengan semua orang lah. i ni kan cepat mesra dengan semua orang, lagipun u buknnya husband i lagi ,okay? u tak boleh nak control2 life i"

3.lelaki tak suka perempuan yang kuat membebel

perempuan gedik memang kuat membebel. si lelaki akan rasa boring...boring.. pantang je salah skit,mula lah mulut nak membebel aje.. membebel tu boleh, tapi janganlah setiap 5 minit mulut asyik nak pot pet pot pet.. tension lah kalau camtu.

4. lelaki tak suka perempuan yang suka menunjuk-nunjuk dan suka dipuji
perempuan gedik selalunnya macam ni kan?? dia sengaja nak tunjuk kat orang lain yang dia ada beli baju mahal-mahal untuk dipuji. " you beli kat mana baju ni..cantiklah. tentu mahal!" pujian macam tu pasti akan membuatkan perempuan gedik ni rasa megah dan kembang hidung. dia rasa dia je yang palaing hebat dan cool kat situ, orang lain semua takmampu selain dari dia.hurm, tak perlu nak show off.. orang lain pun ada, tapi tak ada nak hebohkan satu dunia pun yang dia pun ada baju mahal-mahal..cool-cool suda..

5. perempuan yang suka membangga diri serta kuat mengungkit
" alah.. si munirah tu bukannya cantik sangat,pun kalau nak di bandingkan dengan i. dulu masa dia susah, i jugak yang tolong..sekarang, sombong nak mampus. kalau i tahu, i tak ingin tolong."
hurmm... lelaki suke ke dengar cerita umpatan awek-aweknya ketika tengah dating? tak suka kan? lelaki bukannya nak dengar gosip ketika tengah dating,kan? perempuan jenis mulut celupar memang bukan pilihan lelaki..

lindsay lohan lips loool

okay, sekian saja. kalau yang terasa im sorry... 






2 ulasan:

Cik Sibuk berkata...

kalau memang semulajadi manja, takpe kot.
jangan jenis yg depan lelaki tetiba je tuka jadik manja, menggeletik bagai..haihh

Tanpa Nama berkata...

Mcm mcm --"

baca yang ni pulak